Press "Enter" to skip to content

Nystartet tøjbutik? Dette skal du huske til din forretning

Tillykke! Du har gjort noget, som rigtig mange drømmer om at gøre – at starte deres egen tøjforretning. Du har sikkert opdaget, at der er meget, du skal tage dig af i forskellige afdelinger af din nye business, men vi giver dig her gode råd til, hvad du helt konkret skal huske, når du sælger tøj i dine nye lokaler.

Tøjbøjler – og der skal være nok af dem

Der kan faktisk næsten ikke være for mange. Fordi ligesom sokkerne tilfældigvis forsvinder derhjemme i vasken, forsvinder tøjbøjler også ud i det blå, når man sælger tøj. Det kan ikke altid forklares, hvor de forsvinder hen, men du er bare nødt til at have nok, så dit tøj kan præsenteres ordentligt.

Præsentationen er afgørende for enhver ambitiøs tøjbutik, så vi anbefaler altid at købe 25 % ekstra flere tøjbøjler hjem, end du egentlig have estimeret med.

S, M eller L? Gør det klart på bøjlen

I forlængelse af ovenstående pointe er det også vigtigt, at det meget hurtigt kan identificeres, hvilken størrelse kunden har med at gøre. De har ikke altid lyst til at tage kontakt til en ekspedient af den ene eller anden årsag, og du kan faktisk miste kunder på, at det ikke er klart, hvilken størrelse vi har med at gøre. Brug derfor altid infomærker.

Kør give-aways på Facebook

Omtale kan være svært at få i starten, men du kan selv skabe den med en konkurrence på de sociale medier. Facebook er et fantastisk redskab til det, da mange brugere er villige til at dele et opslag eller tagge en veninde, hvis det kan betyde, at de kan vinde et gavekort på 500 kroner.